• العربية
    • English
  • English 
    • العربية
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • 05- مستودع الأصول الرقمية لدوريات ومجلات الجامعة
  • مجلة كلية الآداب
  • 13 - العدد الثالث عشر
  • Search
  •   DSpace Home
  • 05- مستودع الأصول الرقمية لدوريات ومجلات الجامعة
  • مجلة كلية الآداب
  • 13 - العدد الثالث عشر
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

جدلية الاعتراف والبوح في الرّواية النّسائيّة الجزائريّة 

عبود, اوريدة (مجلة كلية الآداب, 2019)
تروم هذه الدراسة البحث في استراتيجية الرواية النسائية،التي تمتح من قوة الحساسية لتعاين بشفافية ماهية خريطة وجود المرأة في لحظات تأزمها، فتسبر عالمها الداخلي الملتبس برؤية جريئة تمكن الفعل الروائي من السيرورة الدرامية ...
Thumbnail

التصحر أسبابه وطرق الحد منه 

سوالم, الصادق مصطفى (مجلة كلية الآداب, 2019)
التصحر ظاهرة جغرافية متحركة يعمل على تدهور النظام البيئي، ويكسب البيئة خصائص الصحراء، وترتبط مشكلة التصحر ارتباطًا وثيقًا ببعض المشكلات البيئية المعاصرة، مثل: مشكلة الإنفجار السكاني، ومشكلة تضخم المدن، ومشكلة استعمال الأراضي ...
Thumbnail

أثر بعض العوامل الاجتماعية في جنوح الأحداث دراسة ميدانية على عينة من مؤسسة الإصلاح والتأهيل- طبرق 

حسين, هند عبدالقادر (مجلة كلية الآداب, 2019)
يتناول البحث أثر بعض العوامل الاجتماعية في جنوح الأحداث التي من الممكن أن تؤدي إلى جنوح الأحداث، اعتمدت الباحثة في جمع بياناتها على استمارة المقابلة، وتوصلت إلى مجموعة من النتائج أهمها: أن أغلب الأحداث الجانحين لديهم أصدقاء ...
Thumbnail

دراسة مقارنة لنظام إعداد معلم مرحلة التعليم الأساسي بكل من ليبيا ومصر وماليزيا 

اندش, حميدة التهامي (مجلة كلية الآداب, 2019)
يهدف البحث الحالي إلى الوقوف على الملامح الأساسية لنظام إعداد معلم مرحلة التعليم الأساسي في كل من ليبيا ، وجمهورية مصر العربية وماليزيا في ضوء القوى والعوامل المجتمعية لكل منهم، ومعرفة أوجه الشبه والاختلاف بين نظام إعداد ...
Thumbnail

Libyan Students’ Use of English Coordinating Conjunctions in Their Writing 

Es-skare, Hawa M.; Msimeer, Amel M; Elzawawi, Fatma M (مجلة كلية الآداب, 2019)
This study aimed at studying the use of English coordinating conjunctions (for, and, nor, but, or, yet and so) by Libyan university students, as learners of English as a foreign language. The data was collected from (34) ...
Thumbnail

Importance of Punctuation Marks for Writing and Reading Comprehension Skills 

Suliman, Fatma; Ben- Ahmeida, Manal; Mahalla, Salma (مجلة كلية الآداب, 2019)
This study aims to highlight the causes behind the misuse of punctuation marks in order to help Libyan students reduce committing less mistakes in both skills writing and reading. In addition, this current study investigates ...
Thumbnail

Difficulties in Teaching English Language to Grade Nine at the Fundamental Stage in Misurata City 

Albukbak, Omar A. (مجلة كلية الآداب, 2019)
This research paper attempts to identify some problems and difficulties that impact the teaching of English language in grade nine in four fundamental stage schools in Misurata city. The study tries to explore what barriers ...

Misurata Universty copyright © 2023  Misurata Universty
Contact Us | Send Feedback
Facebook
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAlbukbak, Omar A. (1)Ben- Ahmeida, Manal (1)Elzawawi, Fatma M (1)Es-skare, Hawa M. (1)Mahalla, Salma (1)Msimeer, Amel M (1)Suliman, Fatma (1)اندش, حميدة التهامي (1)حسين, هند عبدالقادر (1)سوالم, الصادق مصطفى (1)... View MoreSubjectappropriate and inappropriate use (1)communicative language teaching (1)coordinating conjunctions (1)Punctuation Marks (1)Reading Comprehension (1)teacher training (1)Teaching English (1)writing (1)Writing Skills (1)الاراضي الجافة (1)... View MoreDate Issued
2019 (7)
Has File(s)
Yes (7)

Misurata Universty copyright © 2023  Misurata Universty
Contact Us | Send Feedback
Facebook